Menghadapi masalah log masuk? Inilah Cara Mengatasi PUBG Mobile Tidak Boleh Log Masuk

Menghadapi masalah log masuk? Inilah Cara Mengatasi PUBG Mobile Tidak Boleh Log Masuk

Tak perlu risau bila PUBG Mobile tak boleh log in masa nak main, sebab macam-macam cara nak urus PUBG Mobile yang tak boleh masuk dengan mudah. Permainan PUBG Mobile sangat digemari pada masa ini. Walau bagaimanapun, walaupun ia sangat mengujakan terdapat isu seperti tidak dapat dibuka yang menjengkelkan. Terdapat penyelesaian yang boleh anda lakukan untuk memulihkan PUBG. 

Dalam artikel ini, kami akan menerangkan petua untuk mengatasi PUBG supaya anda boleh log masuk atau masuk.

Cara Atasi PUBG Mobile Tidak Boleh Masuk

Penyelesaian untuk masuk PUBG Mobile ada 6 cara antaranya seperti berikut:

1. Semak Signal dan Kuota 

Tips pertama semak signal dan kuota internet.Ini penting kerana salah satu faktor utama untuk dapat menjalankan aplikasi ini mestilah disambungkan ke internet. Oleh itu, pastikan isyarat yang baik supaya anda tidak mengalami ketinggalan dan tidak memasuki aplikasi. Jika masalah ini berlaku maka apa yang anda lakukan ialah menetapkan semula sambungan internet.

Oleh itu, pastikan isyarat yang baik supaya anda tidak mengalami ketinggalan dan tidak memasuki aplikasi. Jika masalah ini berlaku maka apa yang anda lakukan ialah menetapkan semula sambungan internet.

Caranya ialah:

  1. Matikan data internet.
  2. Tukar kepada mod kapal terbang.
  3. Matikan mod kapal terbang dan hidupkan semula data.

2. Scan Virus

Mudah Alih PUBG yang tidak boleh dibuka juga disebabkan oleh virus dan malware dalam aplikasi. Ini berbahaya jika tidak dirawat kerana ia boleh merebak ke aplikasi lain. Cara menyelesaikan PUBG Mobile tidak boleh masuk ialah mengimbas dan membersihkan virus menggunakan aplikasi antivirus. Terdapat banyak aplikasi antivirus percuma pada telefon bimbit anda seperti Avira, Avast, Bitdefender, ESET Mobile Security, dan lain-lain.

3. Semak Pengurus Fail

Tips seterusnya ialah semak folder OBB dan kosongkan cache.Berikut adalah langkah-langkahnya:

  1. Buka apliksi pengurus fail > Storan Dalaman > Buka semua fail.
  2. Seterusnya, pilih Android dan buka folder OBB.
  3. Seterusnya cari dan buka folder tencent.ig.obb untuk melihat sama ada terdapat fail atau tidak.
  4. Jika anda tidak menjumpainya, kembali ke menu Semua Fail dan pilih tencentig.obb.
  5. Selepas anda menemuinya, alihkan fail itu ke folder OBB.
  6. Kemudian, kosongkan cache dan mulakan semula telefon bimbit anda.

4. Pasang Semula

Kaedah ini adalah pilihan yang tepat jika kaedah di atas masih tidak berfungsi. Anda boleh memasang semula supaya ralat sistem boleh diperbaiki semula dan anda boleh membuka PUBG Mobile. Caranya sangat mudah tetapi memerlukan kuota internet yang besar. Langkah-langkahnya adalah seperti berikut:

  1. Nyahpasang apl PUBG Mobile.
  2. Seterusnya, muat turun semula PUBG Mobile melalui Google Play Store atau App Store.
  3. Tunggu sehingga ia berjaya dipasang.
  4. Setelah dipasang, log masuk semula.

5. Tetapkan Semula Kilang HP Anda

Satu lagi cara paling berkesan untuk mengatasi PUBG Mobile yang tidak boleh masuk adalah dengan melakukan tetapan semula kilang. Tetapan semula kilang akan mengembalikan semua tetapan HP ke permulaan. Jadi, anda perlu bersedia jika fail penting anda dipadamkan. Oleh itu, sandarkan data HP anda terlebih dahulu supaya anda tidak kehilangan semua fail berharga anda. Kaedah ini memang lebih rumit jadi jika anda benar-benar ingin bermain permainan ini semula, anda boleh mencuba kaedah yang berkesan ini.

6. Tukar Peranti Mudah Alih

Petua terakhir untuk mengembalikan PUBG Mobile kepada normal ialah menukar telefon bimbit anda. Ini kerana untuk bermain permainan, anda mesti menyediakan spesifikasi peranti sekurang-kurangnya 5.1.1. Memori mestilah sekurang-kurangnya 2 GB untuk menjalankan permainan ini dengan lancar. Cara menyelesaikan PUBG Mobile tidak boleh log masuk adalah penyelesaian untuk menjadikan prestasi permainan lancar dan mudah diakses. Sudah tentu anda tidak mahu sebarang gangguan dalam bermain PUBG, bukan?

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama

BACA JUGA!