Cara Mengehadkan Komen pada TikTok untuk Mengelakkan Komen Negatif

Cara Mengehadkan Komen pada TikTok untuk Mengelakkan Komen Negatif

Marah dengan komen negatif pada kandungan tiktok anda? Tidak perlu risau, kerana anda boleh mengatasinya dengan mengehadkan komen di tiktok supaya anda boleh mengawal siapa yang boleh memberi komen. Perkara seperti ini agak kerap ditemui, ramai pengguna TikTok sering memberikan komen yang tidak sepatutnya.

Contohnya, komen yang menghina, merendahkan, unsur perkauman, atau ucapan benci, dan lain-lain. Berita baiknya, Tiktok sendiri telah mengendalikan perkara ini dengan menyediakan ciri-ciri dalam aplikasi Tiktok supaya ruangan komen pada video anda tidak dipenuhi dengan komen negatif.

Anda boleh menetapkan untuk melumpuhkan atau mengehadkan ulasan pada akaun TikTok anda. Atau anda juga boleh menapis perkataan tertentu yang anda rasa tidak patut digunakan dalam ulasan.

Melihat kandungan yang sepatutnya mendapat komen positif, tetapi sebenarnya mendapat komen buruk sudah tentu sangat menjengkelkan, bukan? Walaupun bagi sesetengah orang berasa sangat bodoh dan tidak ambil peduli, tetapi ada juga yang merasakan perkara ini tidak wajar.

Dengan ciri mengehadkan atau melumpuhkan medan ulasan, anda boleh mengawal siapa yang berhak mengulas pada kandungan atau video anda. Atau anda juga boleh menggunakan kaedah lain iaitu dengan mematikan ruangan komen di TikTok. Supaya tiada sesiapa boleh mengulas video tiktok, kerana anda telah melumpuhkannya.

Cara Mengehadkan Komen pada Video TikTok

Seperti yang dinyatakan di atas, mengehadkan komen pada video tiktok adalah ciri yang sudah ada dalam aplikasi tiktok. Jadi anda boleh melakukannya dengan mudah dan cepat.

  1. Berikut ialah cara untuk mengehadkan ulasan pada tiktok:
  2. Buka aplikasi TikTok pada telefon bimbit anda.
  3. Pergi ke profil tiktok dengan menekan menu Saya di bawah.
  4. Kemudian masukkan menu Tetapan dengan menekan ikon tiga baris.
  5. Tatal ke bawah, masukkan menu Privasi.
  6. Kemudian pilih menu Komen.
  7. Sekarang, pilih siapa yang berhak mengulas pada video anda.
  8. Anda boleh memilih Semua Orang, Rakan atau Tiada Siapa.

Jika anda memilih pilihan Rakan, maka video tiktok hanya boleh diulas oleh akaun yang anda ikuti semula. Kemudian jika anda memilih pilihan Tiada siapa, maka video itu tidak akan dapat diulas oleh sesiapa pun.

Cara Menapis Komen pada TikTok

Jika cara mengehadkan komen video pada tiktok di atas tidak sesuai dengan keperluan anda. Kemudian, ciri penapis ulasan pada tiktok mungkin berguna untuk anda. Ciri ini berfungsi untuk menyekat komen yang anda tidak mahu. Suka perkataan kotor, perkauman, memalukan atau jenis perkataan lain kerana anda boleh menetapkannya sendiri.

Berikut ialah cara untuk menapis ulasan pada tiktok:

  1. Mula-mula, buka aplikasi TikTok pada telefon bimbit anda.
  2. Log masuk ke profil tiktok anda dengan mengklik menu Saya di bawah.
  3. Kemudian masukkan menu Tetapan dengan menekan ikon tiga baris.
  4. Tatal ke bawah, masukkan menu Privasi. Kemudian pilih menu Komen.
  5. Tatal ke bawah dan hidupkan ciri penapis Kata kunci.
  6. Masukkan perkataan yang dilarang dihantar di ruangan komen kandungan tiktok anda.

Dengan dua ciri berbeza ini dalam mengehadkan komen pada tiktok, anda boleh menyesuaikannya mengikut keperluan anda.

Itulah artikel pendek untuk menyekat ulasan pada video TikTok dengan mengehadkan ulasan TikTok. Semoga ia berguna, dan jika anda masih menghadapi masalah, beritahu kami tentang masalah anda di bahagian komen di bawah.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama

BACA JUGA!