Ciri Sembunyikan Status Dalam Talian WhatsApp Akan Datang ke Android

Ciri Sembunyikan Status Dalam Talian WhatsApp Akan Datang ke Android

Kemas kini WhatsApp seterusnya sedang dilancarkan dan jika anda mengambil bahagian dalam Program Beta Google Play, kemungkinan besar anda sudah mempunyai versi 2.22.16.12 aplikasi pemesejan. Jika tidak, WABetaInfo telah membedah pakej dan mengupas kemas kini ini.

Dengan kemas kini ini, ternyata ciri yang sedang dibangunkan untuk WhatsApp versi iOS kini turut tersedia untuk Android. Ciri ini ialah keupayaan untuk menyembunyikan status dalam talian anda daripada mengintip.

Akan ada bahagian baharu di bawah Tetapan Privasi dalam WhatsApp yang akan membolehkan anda memilih daripada dua senario yang tersedia, "semua orang" dan "sama seperti yang dilihat terakhir."

Ciri Sembunyikan Status Dalam Talian WhatsApp Akan Datang ke Android
Pilihan pertama adalah jelas tetapi pilihan kedua akan mengambil tetapan "terakhir dilihat", lebih khusus "Tiada" dan "Kenalan saya kecuali." Ini pada asasnya akan menjadikan status dalam talian anda tidak dapat dilihat oleh semua orang atau kumpulan tertentu kenalan anda.

Walaupun WABetaInfo berkongsi skrin ciri baharu itu, ia tidak tersedia dalam beta terbaharu, hanya terdapat petunjuk bahawa ia sedang dalam pembangunan. Nasib baik, melancarkannya kepada orang ramai tidak akan mengambil banyak masa, kerana ia adalah kemas kini yang mudah, dan kemas kini yang sudah dalam pembangunan untuk iOS. 

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama

BACA JUGA!